Lacuri sărate moarte în fundul Golfului Mexic

În 2014, un fund ciudat a fost descoperit în fundul Golfului Mexic, care este o piscină de apă foarte sărată cu un grad ridicat de densitate. Bulele de gaz se ridică din fundul său, inclusiv hidrogen sulfurat și metan, care are capacități letale.

Și apele otrăvitoare pot distruge aproape instantaneu fiecare creatură vie care a înotat accidental în vecinătate. Sunt predominant crabi, raci și unele specii de pești. Lacul a primit un nume poetic trist care reflectă pe deplin esența și abilitățile sale - Jacuzzi al disperării.

lacuri sărate din fundul Golfului Mexic

Astfel de bazine din fundul oceanului se numesc lacuri sărate. Sunt corpuri mari de apă cu o densitate mare și un conținut ridicat de sare. În comparație cu apa obișnuită, diferența poate ajunge de 5 sau mai multe ori! O astfel de diferență semnificativă este motivul pentru densitatea diferită, care împiedică amestecarea apei. Ca rezultat, corpul de apă subacvatic are o linie de coastă și o interfață pronunțată, ca într-un corp de apă obișnuit la suprafață.

Astfel de iazuri sărate pentru golf nu sunt un eveniment atât de rar. Este vorba despre caracteristicile reliefului: în perioada jurasică, a fost separat de oceanul mondial, ceea ce a provocat formarea straturilor de sare minerală de grosime semnificativă (până la 8 kilometri). Când apa a umplut din nou golful, s-au închis încet cu sedimente de fund. De-a lungul timpului, sedimentele s-au acumulat într-o cantitate atât de mare încât masa lor a început să provoace deformarea straturilor de sare, formând fisuri, scobituri, gropi, denivelări și dealuri în ele.

Acolo unde sarea iese la suprafață, se creează o soluție apoasă foarte concentrată, formând corpuri de apă izolate mici și mai mari.

Astfel, această descoperire nu poate fi numită unică, deși o mineralizare atât de bogată a litoralului poate fi găsită rar. Această zonă, asemănătoare unui lac sărat, a fost descoperită în timpul cercetărilor cartografice, după care o navă a fost trimisă în această zonă din portul New Orleans pentru a efectua un studiu.

explorarea lacurilor moarte pe submarinul E / V Nautilus

Obiectul descoperit a uimit chiar și oamenii de știință experimentați. Un lac în formă rotundă de 30 de metri în diametru și aproximativ 4 metri adâncime este situat în apa oceanului la o distanță de 1 kilometru de la suprafață!

În grosimea apei sale există o concentrație mare de substanțe extrem de toxice, datorită particularităților structurii, acestea nu sunt încă capabile să părăsească lacul.

Principalele substanțe chimice sunt metanul și hidrogenul sulfurat. Unii oameni de știință chiar sugerează că astfel de emisii toxice au fost motivul dispariției navelor în zona infamului Triunghi Bermuda. S-a constatat experimental că o astfel de probabilitate nu este exclusă, deoarece atunci când este emisă o bulă de metan, egală ca mărime cu nava, poate provoca o scufundare aproape instantanee (în câteva secunde).

Corali uriași cu bacterii simbionte, viermi tubulari și creveți au fost găsiți de-a lungul perimetrului litoralului, care s-au adaptat pentru a exista în acest tip de ecosistem.

Temperatura apei din acest rezervor neobișnuit atinge +18 ° С. În comparație cu temperatura medie a apei oceanului (+4 ° C), atunci este mult mai confortabilă.
Submarinul de cercetare E / V Nautilus a petrecut ceva timp lângă locuitorii lacului subacvatic.

imagini ale unui lac mort în partea de jos a Golfului Mexic din E / V Nautilus

Astfel, s-a constatat că, de exemplu, crabii prezintă extremă prudență atunci când se apropie de limita bazinului hidrografic, dincolo de care începe zona de pericol. Se pare că știu despre amenințare. Dar se pare că nu toată lumea știe despre măsurile de securitate.

crabi morți într-un lac sărat în fundul golfului Mexicului

Oamenii de știință au așteptat încă până când unul dintre raci s-a apropiat de marginea lacului și a atins apa. Acest lucru a oferit o oportunitate de a stabili o limită clară între ocean și bazinul lacului subacvatic.

Profesorul asociat Eric Cordes de la Departamentul Universității Temple împreună cu colegii care au descoperit lacul după ce au studiat hărțile, după o descoperire atât de interesantă, au pregătit un articol care a fost publicat în revista Oceanography. În el, compară senzațiile cu vizitarea unei alte planete.

Și este cu adevărat uimitor să contempli un lac sau un râu, coborând în adâncurile oceanului.

Cercetătorii consideră că organismele subacvatice, care se hrănesc cu metan, s-au adaptat pentru a supraviețui în condiții de spațiu aproape absolut lipsit de oxigen, sunt destul de potrivite pentru popularea altor planete ale sistemului solar. Pentru studii suplimentare, reprezentanții vii ai ecosistemului au fost luați de pe țărmurile rezervorului subacvatic. Cordes susține că printre unii colegi există o opinie din ce în ce mai mare că astfel de organisme sunt complet similare cu cele care pot locui pe alte planete.