Am găsit cea mai veche particulă a cristalului de zircon din Pământ

Chiar zilele trecute, cercetătorii au publicat un articol în revista Nature Geoscience, care spune că au fost capabili să determine vârsta celei mai vechi particule de pe planeta noastră. Această particulă s-a dovedit a fi un mic cristal de zircon găsit pe o fermă din Australia. Potrivit oamenilor de știință, vârsta acestui cristal este de aproximativ 4,4 miliarde de ani, ceea ce la rândul său este o descoperire științifică destul de serioasă.

Iar ideea, de fapt, este aceasta. Un cristal din această epocă sugerează că scoarța Pământului s-a format foarte puțin timp mai târziu (în interiorul Pământului, desigur) după ce procesul de formare a planetei noastre în ansamblu a fost finalizat, spune profesorul Johnn Valley. În opinia sa, studiul cristalului va ajuta la o mai bună înțelegere a formării planetelor locuibile și a planetei noastre, inclusiv.

Pentru a determina vârsta fragmentului, oamenii de știință au apelat la o metodă comună de datare, care se bazează pe determinarea nivelului de degradare radioactivă a uraniului găsit în probe de orice minerale. Cu toate acestea, nu este surprinzător faptul că, după primirea rezultatelor, oamenii de știință au apelat la o altă metodă de întâlnire. Faptul este că, în ciuda prevalenței metodei de datare a uraniului, în anumite circumstanțe, aceasta poate da un rezultat fals.

mic cristal de zircon

Cea mai veche particulă este un cristal de zircon.

De aceea, pentru a confirma rezultatul obținut, oamenii de știință au apelat la utilizarea tehnologiei de tomografie cu sondă atomică, precum și a spectrometriei de masă a ionilor secundari. Esența tehnologiei constă în identificarea atomilor de plumb individuali într-un cristal și determinarea unor caracteristici, inclusiv a masei. În mod surprinzător, a doua metodă a confirmat doar vârsta fragmentului.

Formarea scoarței terestre

Formarea scoarței terestre.

O astfel de descoperire a servit drept dovadă a teoriei conform căreia Pământul timpuriu nu era atât de fierbinte pe cât obișnuiau să creadă și, prin urmare, toate condițiile pentru hidrosferă și viață pe planeta noastră au apărut mai devreme.

Structura globului

Structura globului.

În ciuda faptului că vârsta fragmentului de zircon a fost determinată destul de recent, fragmentul în sine a fost descoperit în 2001. Apoi a fost extras din roci din regiunea Jack Hills, Australia. Și, în ciuda faptului că în acest moment acest cristal este cel mai vechi material de pe planeta noastră, nu pare deloc atrăgător, iar dimensiunile sale sunt de numai 200 x 400 microni, adică doar de două ori grosimea celui mai obișnuit om păr.