Ciclul carbonului în natură

Trebuie remarcat faptul că absolut toată viața de pe Pământ se bazează pe elemente chimice de tip carbon. Fiecare componentă care aparține unui organism viu are o structură scheletică de tip carbon. Pe scurt, carbonul este cu noi peste tot.

În plus, atomii în legătură directă cu carbonul migrează continuu dintr-o regiune a biosferei, care aparține coajei mai înguste a pământului și pe care există viață, către una complet diferită. Pe baza exemplelor, ciclul elementului prezentat în natură poate fi controlat, dar numai în stadiul dinamicii.

Cele mai importante și semnificative rezerve de carbon sunt reprezentate sub formă de dioxid de carbon, care, într-un fel sau altul, sunt comune în atmosferă. De aceea, merită studiat toți acei constituenți ai dioxidului de carbon care sunt conținuți în atmosferă.

O etapă importantă este că plantele efectuează procesul de absorbție a moleculelor, după care atomul este transformat într-o varietate de reuniuni organice. Acest proces face parte integrantă din structura tuturor plantelor de pe pământ.

Ciclul carbonului în natură

În plus față de toate acestea, carbonul este capabil să rămână și să efectueze toate procesele importante până când planta ajunge la sfârșitul vieții sale. De regulă, în acest caz, toate moleculele merg direct la alimente sub forma unui descompozitor. Merită să ne amintim că un reductant, la rândul său, este organismul care se hrănește cu componente moarte de tip organic, după care este complet distrus pentru cei mai elementari compuși din categoria antibazelor.

Deci, în etapa finală, elementul chimic prezentat revine în mediu în variații ale gazelor din categoria dioxidului de carbon. Denumirea pe care toată lumea o cunoaște este formula general acceptată a CO2.

Nu trebuie uitat că plantele pot fi absorbite de animale din clasa erbivoră. În acest stadiu, elementul fie se întoarce înapoi în atmosferă, fie animalele din clasa erbivoră sunt consumate de specii de faună mai prădătoare. În primul caz, procesul de respirație are loc atunci când animalul se descompune în ultima etapă.

Circulația carbonului în biosferă

Al doilea proces poate fi realizat numai după ce carbonul revine imediat în mediul de viață. Plantele pot de asemenea să moară și să ajungă sub scoarța terestră. Dacă un astfel de proces este încă efectuat, plantele sunt transformate în combustibil fosil, de exemplu, în cărbune.

Dacă elementele originale de dioxid de carbon se dizolvă pur și simplu în apă de tip mare, atunci se pot întâmpla următoarele:

• Elementul chimic este returnat înapoi în mediul de viață. Această variație în schimbul comun de gaze dintre ocean și atmosferă este cea care apare foarte frecvent. Cu exact același succes, elementul chimic prezentat poate intra în structura plantelor sau a unui organism animal - un locuitor al mării.
  • Dacă un element chimic intră în structura depozitelor de tip sedimentar, atunci va fi pur și simplu spălat din mediul de viață și nu asimilat. În tot timpul existenței planetei Pământ, carbonul a fost întotdeauna înlocuit cu dioxid de carbon, care la rândul său a pătruns în atmosferă în timpul erupțiilor vulcanice.

Până în prezent, toți factorii de mai sus au fost adăugați la toate acele emisii care sunt generate direct în timpul arderii combustibililor fosili. Recent, un obstacol tangibil este faptul că guvernele din diferite țări încearcă de câțiva ani să ajungă la un acord internațional privind emisiile de dioxid de carbon.

Vizualizarea emisiilor de CO2 în atmosferă

Dar oamenii de știință încă nu pot fi siguri că procesul de acumulare a dioxidului de carbon într-un mediu de viață poate fi oprit doar plantând plante și plantații forestiere extinse. Trebuie remarcat faptul că un astfel de proces precum ciclul carbonului într-un mediu de viață nu este încă complet deschis. Oamenii de știință lucrează constant la acest lucru și în fiecare an au loc și mai multe descoperiri uimitoare în știință.