Există viață pe Marte

În momente diferite, nicio planetă nu a interesat umanitatea la fel de mult ca misteriosul și de neînțeles Marte. Biologii, geografii, astronomii și chiar ufologii din diferite țări ale comunității mondiale se gândesc încă la posibilitatea vieții pe Marte.

Și, deși există o cantitate mare de dovezi pentru existența vieții pe această planetă uimitoare, au fost găsite și multe infirmări. Prin urmare, întrebarea rămâne deschisă, iar cercetarea și lucrările științifice se desfășoară până în prezent. Nu se știe cu siguranță ce anume atrage Marte oamenii de știință și oamenii obișnuiți. Oamenii au început să se gândească la viața de pe ea cu multe secole în urmă, ghidați de asemănarea cu Pământul și de apropierea de planeta noastră. Prin urmare, odată cu dezvoltarea tehnologiilor avansate și dezvoltarea echipamentelor moderne, cercetarea se efectuează folosind cele mai noi metode, tehnici, tehnici.

Metode moderne de cunoaștere a „Planetei Roșii”

În 1965, primele imagini ale suprafeței planetei Marte au fost realizate folosind aparatul Mariner-4. De atunci, au fost lansate mai multe nave spațiale avansate, care au ajutat la vizualizarea suprafeței planetei mai clar și mai clar și la găsirea majorității descoperirilor existente.

Atmosfera lui Marte

În plus, în viitorul apropiat, sunt planificate mai multe expediții în direcția planetei „Roșii”. Unul dintre ei, poate, va pune totul la locul său și va oferi răspunsuri la întrebările care îi preocupă pe toată lumea. Între timp, ne putem mulțumi cu informațiile și informațiile considerabile pe care oamenii de știință le au în acest moment.

Misterele nerezolvate ale lui Marte

Misteriosul Marte uimește nu numai prin măreția sa, ci și prin descoperiri uimitoare. Mulți dintre ei, descoperiți în momente diferite, ar putea deveni o dovadă directă a faptului că viața pe Marte a existat.
De exemplu, oamenii de știință din multe țări au dovedit că Marte, uscat și rece în timpul nostru, a conținut odată resurse abundente de apă la suprafața sa. Acest lucru este demonstrat de albii de râuri uscați, descoperiți și fotografiați, cu guri și ramuri multiple. Au mai fost găsite rămășițe de apă sub formă de blocuri de gheață. Aceasta este o dovadă directă a faptului că planeta avea propria sa biosferă, ceea ce ar putea implica existența umanoizilor.

Rover Marte pe suprafața Planetei Roșii

Posibila prezență a ființelor inteligente pe planeta „Roșie” ar putea vorbi despre alte descoperiri descoperite în cursul numeroaselor studii. Printre acestea se numără dovezi precum:

• Formațiuni originale de pe suprafața planetei, foarte asemănătoare cu fețele umane - mulți oameni de știință numesc acest fenomen Sfinxurile marțiene;
  • Așa-numitele cranii „marțiene” găsite într-unul dintre craterele lui Marte (potrivit majorității biologilor, se poate trage o analogie cu craniile dinozaurilor antici sau chiar ghepardii moderni);
  • Câteva zeci de piramide;
  • O statuie mică - s-a presupus că aceasta este o femeie așezată, cu mâna întinsă (în unele imagini puteți vedea chiar și un mic piedestal).

La întrebările în care ar putea dispărea o civilizație deplină, dezvoltată, există și mai multe versiuni ale răspunsului. Începând cu craterele adânci descoperite la suprafață, care ar putea fi urme ale căderii multor meteoriți, și terminând cu ipoteze despre un război pe planetă, în timpul căruia ființele vii au fost exterminate. Există, de asemenea, o versiune a unei catastrofe spațiale care a avut loc odată, care a schimbat radical planeta Marte.

Compararea planetei Marte cu Pământul

Se crede că cele mai multe dovezi și fotografii de succes le au oamenii de știință și armata din Statele Unite, dar din anii 1960, toate informațiile de la acest nivel au fost păstrate de NASA în cea mai strictă încredere. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că America poate fi una dintre primele țări care a găsit răspunsuri la întrebările puse cu multe secole în urmă.

Cum altfel poți explora planeta misterioasă?

Trebuie remarcat faptul că în multe țări problema studierii vieții pe Marte este luată cât mai în serios, stabilind sarcina la nivel de stat. Cercetarea este finanțată, sunt inventate noi nave spațiale și se fac observații constante.

Gheață la polul sudic al lui Marte

Destul de interesant și unic în cercetarea sa unică a fost realizat în 2012 de oamenii de știință de la DLR - Centrul German Aerospace. După ce au colectat câteva specii de alge albastre-verzi și licheni în Antarctica și Alpi, oamenii de știință le-au plasat în condiții cât mai apropiate de cele de pe Marte. Pentru aceasta, atmosfera planetei Marte a fost modelată într-o cameră separată - folosind o anumită presiune, temperatură, sol și radiația solară corespunzătoare. În perioada de 34 de zile, sa constatat că plantele nu numai că nu au murit, ci și fotosintetizează activ.

Harta topografică a lui Marte

Acest experiment a confirmat concluziile că ființele vii (în acest caz, plantele) ar putea supraviețui bine pe Marte, fiind protejate de radiațiile ultraviolete - de exemplu, în peșteri mici sau crăpături stâncoase.

Craterul de pe suprafața lui Marte

Metodele moderne fac posibilă chiar utilizarea informațiilor obținute cu ajutorul mediilor. Potrivit diferitelor rapoarte ale psihicilor, se poate presupune că Marte a fost într-adevăr locuit odată de un număr mare de ființe vii. A crede sau nu astfel de surse este o altă întrebare, precum și cum, în acest caz, întreaga planetă ar putea fi lipsită de viață.