Elemente noi ale tabelului periodic Moscova și Oganesson

Astăzi s-a știut că elementele mult așteptate cu numerele atomice 113, 115, 117 și 118 au completat tabelul periodic.

Aceste elemente au fost descoperite în laboratorul reacțiilor nucleare. G.N. Flerov, situat în Dubna, lângă Moscova, împreună cu oameni de știință străini de la Laboratorul Național Livermore (SUA).

Două elemente cu numerele atomice 116 și 118 vor lăsa o urmă rusă în tabelul periodic al elementelor chimice nu numai prin descoperirea lor, ci și prin numele lor.

Elemente noi ale tabelului periodic al lui Mendeleev - Moscova și Oganesson

Elementul 115 „Moscova”, în cinstea regiunii Moscovei în care se află orașul Dubna, iar 118 - „Oganesson” poartă numele creatorului elementului - profesor și academician al Academiei Ruse de Științe Oganesyan Yuri Tsolakovich.

Oganesyan Yuri Tsolakovich și un element nou - Oganesson

Confirmarea este recunoscută oficial de către Uniunea Internațională de Chimie Pură și Aplicată (IUPAC).

Acestea sunt elemente chimice complexe supraîncărcate obținute în procesul de sinteză artificială, a căror viață durează miimi de secundă. Aceste elemente nu sunt altceva decât rezultatul transformării atomilor în timpul bombardării berkeliului cu izotopi de calciu.

În prezent, este imposibil să se obțină aplicarea practică a acestor elemente, nu numai din cauza existenței lor ultra-scurte, ci și din cauza numărului foarte mic de producție într-un laborator - aproximativ un atom pe lună. Potrivit oamenilor de știință, aceasta este o chestiune de timp. Apropo, descoperirea nucleului atomic nu a condus imediat oamenii de știință la divizarea sa în eliberarea unei cantități uriașe de energie.

Când jurnaliștii au întrebat ce sentimente te umple când numele tău rămâne în istorie timp de multe secole ”, a răspuns profesorul:

Nu căutați un fel de super-simțuri, puneți-vă în locul meu. Sunt recunoscător colegilor mei, camarazilor mei cu care am parcurs acest drum lung și mă bucur, desigur, că s-a încheiat cu această descoperire, dovada acestui fapt nu este una, ci de fapt șapte elemente. Una dintre ele se numește așa, dar nu este atât de importantă pe cât este numită, dar ceea ce este important este că există.